29:e augusti 2007

Jag vet att det är väldigt elakt av mig att jag inte skrivit ihop någon text om resan till Naxos med Kajsa men det kommer, tro mig! =D

Idag har jag varit i skolan för... Ja, för tredje gången nu börjar jag trean... Känns lite skumt, men det är väl bara att kämpa på antar jag =)
Det började med att vi först trodde att det bara skulle vara vår klass på cirka 40 personer, men det visade sig vara betydligt fler. Jag tror vi är cirka 100 personer...
Hur som helst hade vi blivit tilldelade en för liten sal, så läraren lyckades fixa en större, antagligen en som var dimensionerad för 20 personer till. Räckte den då? NEJ! Jävla skitskola som inte kan hålla koll på sånt!
Aja, lektionen rullade på iaf. Läraren var inte direkt den mest pedagogiska jag haft, men inte den minst pedagogiska heller. Hur som helst gick ändå två timmar (eller rättare sagt 45 min lektion, 15 min rast, 45 min lektion) rätt fort.
Så vad ska jag tro om kursen? Jag vet inte... Visst kan det vara kul att lära sig hur det går till, men frågan är hur bra läraren är på att lära ut det.

Och just ja, jag läser en kurs som heter EG-rättens grunder och studentlitteraturen (fem böcker) går på 1552 kronor om man bestället från Adlibris. Cirka 1900 kronor på Akademibokhandeln. Hur har man råd med något sådant? Jo, studiebidrag! Har jag fått studiebidrag då? Nej! Tur att det egentligen bara är två böcker som är riktigt relevanta, så det kommer alltså "bara" 745 kronor.

Rätt okej väder idag iaf =)


Kommentarer
Postat av: Beatrice

Varför har du inte fårr nått bidrag Andreas? :S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback