01:a maj 2007

Natten mellan den sista april och den första maj är nog en av de mest värdelösa på hela året! Allt började bra, men slutade i något så odefinierbart att jag inte har någon lust till något kul längre. Så bitter på så många och så mycket.
Okej det där är väl lite överdrift. Men är det inte så man känner sig när allt bara gått åt helvete?

En jävligt positiv sak var den underbara middagen som vi fick! Tre rätter som var tillagade med KÄRLEK!
Förrätten bestod av en vanlig, men god, sallad och salladssås. Till det fick vi getost på bacon. Det hela var lagt på en plåt och så hade det fått göttat sig i ugnen. VÄLDIGT gott och jag rekommenderar det utan tvekan! Till det hade vi honung också. Den gjorde faktiskt en hel del, men är inte 100% nödvändig tror jag.
Varmrättens beståndsdelar var en riktigt god potatisgratäng och en fläskfilé som hade fått legat och gosat sig i marinad i lite mer än ett dygn. Även den var "ugnspåverkad". Till detta fick vi den bästa kantarellsås man kan tänka sig! Den hade stått och puttrat i fyra-fem timmar.
Efterrätten blev stekt banan som sedan åkt in i ugnen, glass, kolasås och någon "sås" (minns inte vad det heter) av hallon och blåbär (tror jag det var).

Men nu ska jag dega lite så jag verkligen får lust att sova. Har ingen lust att ligga vaken och bara glo. Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback