24:e september 2007 - Hur tänker hon egentligen?

Hur tänker hon egentligen?



Hur tänker hon egentligen? Varför ska det alltid finnas en oskyldig i alla historier som inte slutar bra? Varför kan det inte vara så att båda är skyldiga? Varför kan hon inte tänka de tankarna? Vad är det som är fel?


I denna historia finns det två bovar. Hur mycket båda är skyldiga kan jag inte uttala mig om, men att båda är skyldiga är helt uppenbart. Att konsekvenserna av historiens gång nu blivit som de blir är, kan summeras med ett ord - tragiskt! Att vissa inte kan släppa vissa händelser kan jag förstå. Att vissa är irriterade kan jag också förstå. Det finns mycket som vi måste acceptera. Just nu är det den personen som anses oskyldig som är den värsta boven. Vad som hänt har hänt av en eller flera anledningar och det är inget man kan få ogjort. Men däremot finns det vissa som av en anledning inte kan inse det. Det finns vissa som tycker att alla andra gör fel och att de ska straffas.


Ett nyckel ord i denna händelse är "känslor". Känslor kan bygga upp mycket, men även förstöra mycket. De kan förstöra mer än vad de flesta inser. Det som irriterar mig är egentligen att hon inte kan acceptera andras känslor! Även fast den "skyldiga" personen varit skyldig till vissa saker, behöver man inte kapa denne mentalt enbart för att känslorna är något annat. Jag förstår helt enkelt inte hur man kan säga sådär! Jag hoppas verkligen att hon ändrar sig, annars är det en person jag kommer få riktigt svårt att hantera. "Aitsa" tänker jag. Jag ser "18:29" (en klocka), fast uppochnervänt. Tankarna är svåra att kontrollera, det är svårt att fokusera sig. Jag känner att jag är irriterad, nästan arg. Det är så sällan jag är arg, men nu har det faktiskt gått för långt! Ofattbart är det också att hon vill kalla sig för vän eller kompis... Nä, tacka fan för böcker - de tjafsar inte så mycket och säger inte så idiotiska saker! Idioti... Vet hon vad det är?


Nä, jag kanske överdriver nu. Det finns en stor chans att allt vänder och blir jättebra, men jag förstår bara inte hur man kan säga så! Hon sjönk totalt i mina ögon och hon kommer få arbeta förjävla mycket för att stiga igen. Nu är jag både irriterad OCH hungrig! Kombinationen kan vara livsfarlig...


Passa dig, bråka inte med fel personer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback