2008-01-30

Idag när jag satt på tåget och var på väg till Stockholm, var det ett ögonblick som fick mig att vilja gapskratta. Egentligen var det inget speciellt, men det blev så bra i den situation som då var!

Det satte sig en äldre tant framför mig och direkt tog hon fram en chokladgodisbit och åt den med god aptit. Just det var inte så kul, men då kände jag mig duktig eftersom jag åt en macka och inte godis!

Hur som helst var inte heller det anledningen till att jag var nära på att brista i skratt. Det var såhär att efter att hon ätit klart tog hon fram en kulspetspenna, öppnade Metro och slog upp sidan med Sudoku. Hon vände pennan med kulspetsen uppåt och tryckte ifrån baksidan av pennan mot tidningen för att få fram spetsen som man skriver med.

Det var då det hände! Så oväntat, så litet men ack så komiskt! I min ögonvrå ser jag hur underdelen av pennan/spetsen (den man skriver med) flyger iväg och landar på golvet. Jag ser på henne och tänker kläcka ur mig kommentaren "Hoppsan!", men avbryter genast försöket till att vara rolig... Och tur var det, för hennes min säger så mycket hur paff hon är och det är just DET som får mig att bli så skrattnödig!

Hon lyckades i alla fall reparera pennan och sätta igång med sitt planerade uppdrag =)

 

När jag sedan var på väg hem efter att ha uträttat mina ärenden, såg jag en stor skylt, i ett visst företags färger, som löd: "What's _issing _n Stockh_lm City?" (FÖRSÖK LISTA UT VAD SOM FATTAS!)
Jag blev riktigt glad när jag såg denna, för det är ett så jädra smart sett att göra reklam på! Jag är imponerad på riktigt =)

Nu kan vi ha en liten tävling i samband med detta! Den som först gör en kommentar och gissar rätt företag vinner... Jadu... Äran? Den som vinner kan få en kram =P

Nu är klockan mycket och jag ska sova.
Over and out =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback