2009-08-23 - Sammanfattning av veckan och helgen

Denna vecka har varit rätt händelserik. Arbetsveckan var väl sådär. Inte lika kul på jobbet OCH mer att göra. Tid att tänka och planera. Jag tror faktiskt att jag börjar få lite klarhet i vad JAG vill nu, vilket känns väldigt bra... Men jag är fortfarande tom.

Men nu till helgen! Var ute i fredags. Jag och en kompis åkte till mina tjejvänner norröver på förfest. Sen gick vi ut och hade riktigt kul! Jag blev härligt full och dansade lagom galet :P Vi åt efteråt, tog en taxi hem till min kompis (fast pris) och sedan åkte jag därifrån hem (med samma taxi).

I lördags (igår) var jag och en annan kompis på Coldplay i Stockholm! Det är inte riktigt min musiksmak egentligen... Eller alltså det är inte det jag skulle välja... Innan jag var där. Nu är jag fast. Spelar på tok för högt just nu. Fortfarande lite hörselskadad från konserten igår. Men satan i gatan vad bra det var!!! Jag kunde inte låta bli att dras med i allt som hände och musiken var MYCKET bra. Vi fick även en gratisskiva där med deras senaste album (live-utgåva). Det är den som spelas just nu. Det blev i alla fall mycket skitsnack och span då vi satt där i ett par timmar innan konserten började. Riktigt kul det också ;D Tänkte en del också och det var en låt som berörde mycket. Den berör många och jag är en i mängden. I detta fall är jag gärna en i mängden! Den beskriver min situation för sådär sju veckor sedan (herregud!) och tills nu... Och bergis lite till.

Idag har jag hjälpt samma vän att flytta. Riktigt avundsjuk, men jag lär bosätta mig där lite, jag också -> GUITAR HERO sleepover, eller något annat töntigt :P

Coldplay The Hardest Part

And the hardest part 
Was letting go not taking part 
Was the hardest part 
And the strangest thing 
Was waiting for that bell to ring 
It was the strangest start 

I could feel it go down 
Bittersweet I could taste in my mouth 
Silver lining in the clouds 
Oh and I 
I wish that I could work it out 

And the hardest part 
Was letting go not taking part 
You really broke my heart 
And I tried to sing 
But I couldn't think of anything 
And that was the hardest part 

I could feel it go down 
You left the sweetest taste in my mouth 
You're a silver lining the clouds 
Oh, and I 
Oh, and I 
I wonder what it's all about [x2]  

Everything I know is wrong 
Everything I do it just comes undone 
And everything is torn apart 
Oh and thats the hardest part 
That's the hardest part 
Yeah, thats the hardest part 
That's the hardest part

Hela deras album kan laddas ner här: http://www.coldplay.com/lrlrl/lr.html. Det är STARKT rekommenderat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback