2009-07-09 - Ett förtydligande

Jag har märkt att jag kanske gått lite hårt åt i min blogg. Det var mest menat att få utlopp för mina känslor och då också överdriva en del. Jag känner mest besvikelse för att det inte gick, för att hon och jag inte drog lika långa strån. Det känns dock inte som om jag kan göra något åt det just nu. Jag får helt enkelt acceptera läget och försöka ha ett långsiktigt mål istället. Försöka och försöka... Jag har ett långsiktigt mål. Ett mål om att lyckas. Spelar ingen roll vem som finns i mitt liv. Jag ska göra det för mig så att jag kan vara nöjd och för att jag levt mitt liv.

Jag vill däremot inte påstå att någon ljuger. Det som menades var endast att jag har svårt att lita på personer just nu. Det krävs lite extra så att säga. Men visst ska man inte vara tillsammans med någon om man mår dåligt. Så dum får man inte vara. Det behövs däremot förtroende och tillit om man ska fortsätta. Dessa två saker (förtroende och tillit) kräver mycket energi att upprätthålla, oavsett vad, och när det då känns som att man inte har så mycket energi att ge så blir det också svårt att upprätthålla tilliten och förtroendet. Det är inget att göra åt, bara att bita i tungan och samla krafterna. E har lagt ner mycket energi på mig, det ska ni veta! Det kan verkligen inte vara enbart hennes fel att det blivit såhär. Man är ju två om ett förhållande. Jag hoppas bara att hon verkligen tar det lugnt, vet att jag inte är arg på henne, bara besviken på att situationen är som den är. Pärlan som jag sett finns fortfarande där.

Jag försöker nu bara att inte försöka få mig att må dåligt, utan att göra saker som får mig att må bättre. Ska bli skönt att träffa vänner och gamla bekanta i helgen, få vara social med både gammalt och nytt folk. Nästa helg blir det lite närmare vänner och sen får vi se. Jag ska göra saker för mig själv och bevisa för mig själv att jag kan. Det är vad jag ska leva på ett tag och jag kan verkligen rekommendera det. Jag har verkligen inget att bevisa för någon annan än mig själv. Att jag kan göra det jag vill göra och inte behöva göra något för att någon annan vill det. Dags för mig att bli egoistisk för ett tag :P

Men förlåt om jag upprört någon mer än vad jag har rätt till. Det var inte meningen! Tänk på att inget är över förns det är över :)

Au revoir.


Uppdatering: Lyssna på Michael Jackson - You Are Not Alone. Den är riktigt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback