2009-07-28 - En dålig dag

Idag har varit en dålig dag. Inte mycket har gått fel, inte mycket har gått bra (allt har bara flytit på som vanligt). Det kanske inte låter så hemskt, men jag har mått skitdåligt fysiskt. Vet inte om det är för att jag sovit dåligt eller om det är något annat, men jag kände mig konstig på förmiddagen, sedan fick jag huvudvärk. På eftermiddagen somnade jag sittandes i en stol i det allmänna rummet, samtidigt som de andra stojade och stökade. Efter det mådde jag dåligt och jag har fortfarande lite huvudvärk. Ska äta nu (klockan är 17:05 enligt datorn) och hoppas på att det blir bättre. Det blir också korrekturläsning av uppsatsen idag och sedan skickar vi in den och hoppas på det bästa. Då blir det dags för plugg till omtenta, varvat med jobbsök.

Mer om dagen och helgen kommer senare ikväll!

Och här kommer den!

Ja, dagen har varit konstig. Huvudvärken har kommit och gått. Det kan bero på vädret, eller det i kombination med sömn- och vattenbrist. Har gått ner nästan fyra kilo sedan jag började jobba... Vet inte om det helt och hållet beror på jobbet, men jag vet att jag brukar iaf tappa två kilo rätt fort varje sommar - Det är nice! :)

Jag har också passat på att fastna i en hiss idag! Längst ner i garaget (källaren) på ett sexvåningshus. Ingen mottagning och nästan ingen i huset - Jippi! Det som hände var att jag parkerade, låste bilen, öppnade hissdörren (öppnas som en vanlig dörr) och sedan lät den gå igen själv (under tiden tryckte jag på knappen till våningsplanet jag skulle till). Dörren går igen, jag hör att den låser och sedan händer inget. Jag försöker öppna dörren, men det går inte. Jag trycker på knappen till våningsplanet, men inget händer. Fan, tänker jag. Jag bankar lite på dörren, för att försöka få den att gå helt i lås, men det går inte. Jag tacklar dörren lite lätt först och sedan lite hårdare. Inget funkar. Då tröttnar jag, tar i allt vad jag har och måttar en spark mot dörrjäveln! *Klonk* säger det och dörren låser helt och jag får åka :D Lite tur där, annars hade det varit lite svårt att komma därifrån :P

Har även skrivit klart uppsatsen nu... Hoppas vi! Vi hittade användbara studier och artiklar, men det är fasiken svårt att hitta något relevant till det ämne vi valt. Nu får vi se om ett par dagar vad handledaren säger, men pessimist som jag är antar jag att han vill att vi ska göra mer. Hoppas däremot att jag slipper det så jag kan satsa på omtentan i mitten av nästa månad! Det känns i alla fall lättande att "bli av" med den.

Detta skrev jag natten till söndag. Det var efter vår så kallade "grillning", vilket hälften missuppfattade och söp som idioter:

Ja, fy fan vilken kväll! Allt börjar bra, jag var taggad och så. Drack inget förns jag fick första köttbiten på tallriken. Jag hade helt enkelt inte tid :P Sedan flöt allt på väl, men efter ett tag märkte jag att vissa personer inte riktigt uppförde sig väl. Inte nog för att skicka iväg dem, men ändå tillräckligt för att man ska reagera på det. När de sedan inte lyssnade på vad jag sa, blev saken värre. Jag är egentligen jävligt bitter just nu. Värre än Robert Gustavsson när han spelar Tony Rickardsson. Det är inte bara en person som ikväll visat att de inte riktigt går att lita på... Däremot är det en som verkligen visat att han är en fluga som borde smällas ihjäl och spolas ner i kloakerna. Inte första gången han är sådan och han var inte bjuden från början heller. Det var en annan som redan berättat för honom och då var jag "tvungen" att bjuda honom. Vill inte vara elak mot någon. Nu i fortsättningen är han i alla fall inte min kompis. Det ska till VÄLDIGT mycket för att han ska bli tillfrågad om något mer. Nä, fy fan alltså! Sen att han är kaxig och börjar bråka med andra av sina vänner gör inte saken bättre. Jag är ingen aggressiv eller hatisk person, men jag har fan inte mycket över för den där idioten... 

En annan sak som hände, som denna ovan beskrivna idiot var inblandad i, var att en tjej drack så mycket att hon slutade svara på tilltal. Hon bara satt rakt upp och sedan slutade hon sitta... Huvudet bara föll och jag ringde 112. Det tog lite väl lång tid för dem att komma, men jag vet också att det inte finns allt för många ambulanser i Södertälje. De skötte sig i alla fall väl och jag vet att hon kom till sjukhuset. Sen vet jag inte hur resten gick, för det verkade som om hennes pappa kunde vara lite aggressiv av sig och jag hoppas verkligen att han inte fick för sig att göra något mot henne nu. Eller någonsin egentligen... Aja, det där lär man väl få höra om imorgon. Så synd bara, då det var droppen för kvällen. Jag hade inte lust att gå ut, trots att det verkade vara riktigt bra drag nere på stan ikväll :/ Så jag är då bitter. Sitter nu och försöker bli trött men jag tror att jag helt enkelt är för uppe i varv för att bli det. Får väl söka efter roliga klipp på Youtube tills jag somnar. Borstat tänderna har jag i alla fall, så det är egentligen bara att ramla ner mot sängen. 

 Har även bråkat med brorsan en del, då han har betett sig riktigt idiotiskt han med. Inte lika illa som ovan nämnda idiot, men ändå illa. För mycket aggressivitet i honom och det blir så mycket värre när han dricker. Det blir att ta ett snack med honom imorgon. Ett riktigt jävla rejält snack! 

 Jag hoppas verkligen att nästa helg bli bättre, för detta sög pungråtta! 

 Blir inte lätt att sova nu... Natters.

Tjejen fick åka in till sjukan, lämna kissprov och det visade sig vara väldigt mycket alkohol i blodet och inget annat främmande. Hon däckade väldigt snabbt, så vi trodde nästan att någon drogat henne... Men vem av de bjudna skulle göra något sådant? Ja, uppenbarligen ingen eftersom hon inte hade någon drog i sig.

Nu blir det sovdags. Imorgon ska det handlas potatis och lite mjölk + försöka genomföra ett bus på en ICA Maxi-anställd! :)
Nattinatt läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback