2010-05-03 - Det är svårt.

"Det är lättare att inte höras..." Hennes ord svider i mina öron. Det är inte lätt att inte höras. Jag ser dagligen efter ett SMS, efter ett livstecken, från henne. Jag vet att det bara är att ringa eller skicka ett SMS själv, men jag vill inte tränga mig på. Men ska jag göra det? Jag vet inte vad som är rätt i det här fallet. Jag vet inte hur jag ska bete mig. Men svårt är det. Jag vill ringa upp henne nu och tjattra om min vardag. Om att jobbet är nervöst och att jag fått tagit hand om en praktikant. Jag vill prata med henne om helgen och om eventuell lägenhet jag kanske ska skaffa. Jag vill höra hur hennes dag har varit och lyssna på hennes ljuva röst. Den är som... Den är det bästa mina öron vet. Fasiken vad jag saknar henne! Tänk om livet vore annorlunda. Tänk om allt blivit rätt istället för fel. Vad skönt det skulle vara. Jag tror att jag behöver någon att lita på just nu, men jag vet inte vem det ska vara... Det är svårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback