2010-05-08 - Något jag skrev den 5:e maj

Att det inte finns någon bättre känsla än att älska någon som älskar en tillbaka, det är jag säker på att det inte finns. Ändå kanske det inte är något som jag är värd just nu. Det kanske är dags för mig, som för henne, att ta tag i sina egna problem. Det kanske kan vara skönt för mig att bara få ha mitt och inte behöva vara så beroende av vad andra tycker och tänker. Att få bilda sina egna rutiner som någon annan sen får anpassa sig till, alternativt att man skapar nya ihop. Tänk om det hade löst sig om jag fått ett jobb i en annan stad, lite närmare? Det kommer vi aldrig att få veta. Det kan vara så att det inte skulle löst sig. Då hade jag suttit där i en främmande stad, med en lägenhet att betala och ett jobb att sköta. Hade det varit så mycket bättre? Nej, det hade det inte. Det hade varit rätt illa. (Nu bortser jag från den möjlighet som säger att jag kanske skulle hittat mitt drömjobb där, då hade det inte varit illa.) Hur som helst kanske detta är vad jag behöver nu. Jag kanske behöver tid själv för att fundera på vad jag vill och med vem jag vill vad med... För just nu blir det i alla fall inte som jag vill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback